Založ si blog

Archív: júl, 2015

Povesť o troch prútoch kráľa Svätopluka

Kráľ Svätopluk mal troch synov. I zavolal si ich k sebe keď ležal na smrteľnej posteli. Keďže chceli po jeho smrti vládnuť všetci , kázal im priniesť tri prúty. Keď boli prúty vo viazaničke nariadil, aby ich zlomili. No žiaden zo synov to nedokázal. Potom viazaničku kázal rozdeliť a podal ho každému zvlášť. Samostatný prút sa zlomil ľahko. I Svätopluk im vysvetlil, […]

Pokračovanie článku

Časť 5: O dvanástich mesiačikoch.

Iste ste už všelijakú verziu o dvanástich mesiačikoch počuli či čítali. No takú verziu ako vám ja teraz porozprávam ste isto iste nepočuli. Bude upravená a prerobená- snáď mi to Dobšinský odpustí. Táto paródia- aby ma každý správne chápal , nemá za účel haniť toto literárne dielo, ale má poukázať na nedostatky , chyby a absurdné situácie, ktoré sa okolo […]

Pokračovanie článku

Časť 4: Ako Pat a Mat na ministerstve funkčnú klasifikáciu do praxe zavádzali.

Počúvala som len nedávno rozprávku Bračok vtáčok a veľmi sa mi páčila. Moderátori následne rozoberali aký horor z toho vyšiel, keď na macochu kameň padol. To však nepoznajú moju rozprávku. Však počúvajte. V hlavných úlohách hrajú Pat- pravdepodobne poradca MF SR a Mat- pravdepodobne poradca MŠVVaŠ. Kde bolo a nebolo, bola tu raz jedna Európska únia( ďalej len […]

Pokračovanie článku

Časť 3: O troch grošoch- aktualizovaná verzia.

Poznáte tú rozprávku? Vyrastala som na nej a občas mám dojem, akoby to Dobšinský len teraz písal z prostredia školstva. Preto na záver rozprávky ešte len čakám. Chudobný človek v rozprávke to je v skutočnom živote nepedagogický zamestnanec. Aj ten má tak malý plat, že to hraničí až s chudobou. Kuchárkam, upratovačkám či školníkom, ale aj ekonómkam škôl sa […]

Pokračovanie článku

Časť 2: Prenesené kompetencie

Tentoraz sa pozriem na financovanie školstva cez prenesené kompetencie. A potom možno pochopíte, prečo sa často krát cítim ako Alica v krajine zázrakov. Videla som ten film a na môj vkus sa mi zdal byť chaotický , neustále sa meniaci .Hlavná hrdinka tam bojovala proti zlu, ktoré ovládlo rozprávkovú krajinu. Tento film ma v súvislosti s prenesenými kompetenciami napadol […]

Pokračovanie článku

Časť 1: Originálne kompetencie čierna diera školstva.

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, prečo v školstve nie sú nikdy peniaze? Prečo stále riaditelia nariekajú a nikdy im nie je dosť? Ja mám príležitosť vidieť všetko zdola a nedá mi nepodeliť sa s vami o moje zistenia. Začala by som tým najväčším problémom aký kedy bol v školstve zavedený do prevádzky a to sú originálne kompetencie. Keď sa robila reforma […]

Pokračovanie článku
784. deň: Ukrajinci útočili na Krym aj na Tatársko, spôsobili Rusom masívne straty. Okupanti zabíjali civilistov v Černihive

784. deň: Ukrajinci útočili na Krym aj na Tatársko, spôsobili Rusom masívne straty. Okupanti zabíjali civilistov v Černihive

17.04.2024 06:00

Česko podľa premiéra Fialu verí, že napokon zoženie milión kusov munície pre Ukrajinu a po ňom aj ďalší.

Čo chystá Hlas? Saková asi bude nová šéfka strany, Raši zrejme na čele NR SR a Kaliňák na jeho mieste ministra

Čo chystá Hlas? Saková asi bude nová šéfka strany, Raši zrejme na čele NR SR a Kaliňák na jeho mieste ministra

17.04.2024 11:45

V Hlase už majú predstavu o personálnych zmenách po zvolení Petra Pellegriniho za prezidenta. A má Andrej Danko šancu stať sa novým predsedom NR SR?

Prokurátori, ktorí dozorovali prípad vraždy Jána Kuciaka, sa vzdali funkcie

Prokurátori, ktorí dozorovali prípad vraždy Jána Kuciaka, sa vzdali funkcie

17.04.2024 09:45

Prokurátori odchádzajú ku koncu júna.

Fico: Rusi nevrátia Ukrajine anektovaný Krym, mier bude drahý

Fico: Rusi nevrátia Ukrajine anektovaný Krym, mier bude drahý

17.04.2024 11:02

Pomoc pre Ukrajinu by mala byť bilaterálnou vecou, vyhlásil premiér.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 34936x
Priemerná čítanosť článkov: 5823x

Autor blogu

Kategórie

Archív